IRONMAN IV

Sona a títol de “pinícula”, i si la busques a google la primera noticia que surt és que no es farà aquesta quarta part. Bé, ja m’està bé; perquè jo si que ho he fet; el meu quart Ironman (primer i de moment únic de la franquícia IM)

Em vaig estrenar al 2009 a Calella quan era Challenge; al 2011, el mateix. Després altres “crides” del moment em van fer tirar més cap al mon del córrer i em vaig passar més temps a la muntanya que a l’asfalt, però un bon dia el cap comença a dir que sí, que està bé, però que vol donar un pas més enllà i igual que va venir aquesta crida salvatge de la muntanya, va venir la salvatjada de crida de fer un Doble IM…”y en eso estamos”

Havia de tornar a posar-me el flotador i els manguitos i barallar-me amb l’aigua durant una bona temporada perquè feia molt de temps que no m’apropava a la piscina (Ni agafava la bici!!!). Amb constància, al Juliol va caure l’IM de Vitoria amb molt bones sensacions i resultat, fent marca personal. 3 mesos després apareixia de nou Calella, ara ja com a marca IM (després d’una estranya juguesca comprant la empresa organitzadora i així robant-li la idea inicial a la marca Challenge). Dec ser dels pocs que ha fet un “marca” IM sense haver-se inscrit mai!

Dia D

Les previsions per l’IM eren de pluja cap al migdia amb la qual cosa la bici podria ser divertida. Vaig deixar un paravents a la bossa de transició de bici i un altre a la de cursa així com “manguitos” i compressives per si de cas. No em preocupava excessivament cap d’aquests sectors. Els que em coneixeu ja sabeu que l’aigua, que per a la majoria es un mer tràmit, per a mi es una putada. Encara i tot, vaig descansar molt bé la nit prèvia i a les 6 del matí sonava el despertador. El primer de tot mirar el radar del meteocat; uns segons aturat mirant la pantalla “flipando en colores”. Tot seguit sense dir-li res a l’Ara que es posaria més neguitosa que jo al veure el panorama mostrat, començo a vestir-me i cap a boxes. Abans de marxar, això si, penjo aquest missatge al twiter.

RadarI es ben cert. Venia una tempesta divertida i el pitjor per a mi, que ens tocaria a la part de natació (ni se’m passava pel cap que la organització es pogués estar plantejant, com així era en aquells moments, suspendre aquest sector o fins i tot el mateix IM). Jo havia vingut a fer un IM, no un duatló, així que em vesteixo, esmorzo, em poso el gore i vaig a passejar un parell de km’s…i quins 2 km’s de tempesta!. Hi havia cares de la gent que no sabies si era pluja que regalimava a les seves cares o estaven plorant. Llamps, trons i un aiguat dels que fan fredor. Uns altres, els menys, rèiem. Això es posava interessant de veritat! Arribo a boxes i veig molta (massa) gent que està retirant la bici. Es retiren!!! No m’ho puc creure! Que vens a fer un IM, no un pícnic! Que t’has estat preparant durant mesos i tenies previst patir durant hores! Ara et preocupa la pluja? De veritat que no ho puc entendre!

Jo a la meva. Comprovo que les bosses que vaig posar la nit anterior tapant selló i sabatilles encara fan la seva funció, enganxo les sabatilles amb la goma, deixo les barretes a la bici i omplo el bidó amb isotònic. Cap a les bosses de transició, un sandvitx a cada una i ja he fet el meu ritual de cada IM. Ara cap a l’hotel trotant (més que res per destensar nervis) de basalt en basalt i em torno a ficar al llit una estoneta.

I poc a poc la pluja va escampant! Els pros han de sortir a les 8h30’, jo a les 8h50’ per donar-los avantatge. Més relaxat em poso neoprè al mateix hotel i surto cap “al matadero”. A l’arribar veig que han endarrerit 30’ la sortida per acabar d’eliminar la pluja com a factor de risc. Doncs bé, finalment ni una gota de pluja a la sortida (I molta gent s’havia retirat ja!!!). Molt ben jugat pels organitzadors.

Els diversos grups van sortint i jo sempre amb els meus dubtes. Rampes? Quan em donaran? Tindré a prop una embarcació? “Siempre positifo” XD

Un de cada 5 participants del total es del meu grup de sortida, així que 500 persones sortirem de cop a les 9h20’.

AIGUA

Com sempre, m’escoro a la sortida cap a un costat. Prefereixo fer 10 o 20m de més, que rebre plantofades. Sortida molt més neta del que esperava. Vaig fent la meva i arribo a la boia de gir. El grup s’ha estirat en aquests 200 i escaig metres i giro sense gaire complicació. Tenim una recta de 850 en la que veig que estic nedant còmode. Això m’alegra el dia. No miro temps però veig que la cosa pinta bé. Gir, 100m més i ja som al 1100 aprox…i porto 18’ i escaig! :O

Molt sorprès. No crec estar nedant tant bé, així que o es curt…o portem corrent a favor (i desgraciadament era aquesta darrera). Ara fem un gir i una interminable “recta” de 2350m (i per tant amb una mica de corrent en contra). Aquí com que no veus el destí et limites a buscar la boia groga més llunyana i guiar-te pels nedadors del voltant. Si m’estaven avançant els de la onada següent, que així era, volia dir que no estava malament col·locat del tot. Jo també avançava a pobres desgraciats molt pitjor nedadors que jo! Aquests si que li posen collons! (20 persones van fer més de 2h!)

Vaig bé, però a moments l’onatge em sorprèn i miro a veure si ha passat alguna embarcació a prop (després per declaracions dels guanyadors veig que realment les condicions de la mar no van ser les idònies). I en alguns punts la tempesta ha enterbolit molt l’aigua aportant una capa d’inframon gens agradable per a mi. De no ser per això, m’hauria pogut haver apropat a la meva marca en aquest sector (4’ menys aprox.)Agua1

Bé, poc a poquet vaig veient la boia de gir i no tinc gaires fiblades de rampes. Accelero una mica el ritme i arribo al final d’aquesta interminable recta (gairebé 40′ sense un sol gir) i encara cap a la platja. Ja queden només 300m. Toca barallar-me una mica (torna a haver-hi molta gent al voltant i tothom sembla estresat. Gent que es creua 90º davant teu!) i un cop posats peus a la sorra més feliç que un gínjol. I gairebé clavant les previsions.

1h19’ (2’05”/100).

AguaMapaLa T1 acceptable per a mi, comptant que m’equivoco de bossa 3 vegades, se’m trenca el cordó de penjar-la un cop fico el neoprè…tot i així m’ho prenc amb calma per poder menjar un sandvitx abans de començar a pedalar.

T1 en 7’32”

BICI

Bici1Tocava començar a recuperar posicions. Si tot anava bé, aquest sector seria bastant millor que l’aigua encara que pitjor que la cursa.

Com sempre, sortida massa forçada, però hi havia massa gent al voltant i no volia incórrer en drafting així que avançava cada vegada que quedava en mala posició. Em proposo menjar mitja barra cada 20-25′ i ho acompliré bastant bé. Sobretot aprofito quan quedo en mala posició per algú que m’avança i queda al davant meu. Es un bon moment per menjar amb tranquil·litat. 35,7km/h la primera baixadeta fins al Masnou. A la pujada cap a Calella ja noto que alguna cosa no rutlla del tot. Les sensacions no son bones, i la mitjana menys encara (33,1km/h en aquesta part i 34,3 total)

Bici2Ja veia que havia de regular o rebentaria, tot i que veia clar que cap al Masnou teníem vent a favor i de tornada en contra. Baixada i torna a sortir una bona mitja (35,6km/h); bé, millor feeling. Ja sóc al km111 i  ara toca veure com de dura es fa la tornada contra el vent. I si, ho es. 32,5km/h de tornada. I en aquest tram és on començo a cabrejar-me de mala manera. Fa estona que veig grups molt grans, però molt, de ciclistes en pilot. M’avancen, quedo darrera d’ells i em despenjo per menjar i no entrar en drafting. Torno a avançar-los un cop m’he recuperat una mica…però això m’acaba deixant tocadet i al cap d’uns km’s el mateix grup en torna a passar i sant tornem-hi (em passarà 4 vegades amb el mateix grup en uns 50km). Hi ha punts que s’ha de reconèixer que l’ànsia de la marca IM per ficar més participants i conviure amb el trànsit fan que no hi hagi escapatòria (trams de 4m per tots dos sentits) però quan sortim a carretera ampla, veure pilots de 40 persones, i el que és pitjor, amb jutges al costat que només volen fer por, cabreja molt. Jo també tenia vent en contra a la tornada, i com tothom, també m’agradaria mantenir la mitjana de Bici3més de 35km/h que portava a la baixada, però he vingut a fer un IM, no una passejada cicloturista.

Així, que entre insults i cabrejos, torno a ser a Calella i sé que només tinc una baixadeta de 15km i tornar 18km cap a boxes. Les piles ja van una mica buides. Aprofito per beure molt i menjar el que m’entra que no és molt a aquestes alçades. Al final deixo la bici a boxes clavant la previsió al minut (Sóc una calculadora en això. Ja ho vaig fer al meu segon IM encertant per segons).

5h18’28” a 33,9km/h

Ràpidament cap a boxes a començar el meu millor sector. Quan estic a punt de sortir a córrer…me n’adono que m’he deixat el GPS a la bici. Torna corrent cap enrere, i tornar a desfer el camí. Sandvitx a la ma i començo a córrer. Objectius, 2: El primer, el de sempre; no caminar. El segon, intentar fer 3h45’ a aquest sector

T2 en 4’46”

CURSA

Ja sóc a la meva salsa. Baixo cap al punt de gir on comencen les 4 voltes. Vaig a bon ritme i em noto còmode corrent a 5 i poc. Ara està posicionada a mig camí per trobar-me-la 2 vegades per volta; això sempre és una gran ajuda i una forma de dividir la marató en petits trams.

Run1No hi ha cap dolor estrany, les cames funcionen i passo la mitja marató a 5’13” de ritme. Esperava poder mantenir una mitjana propera a 5’20” a l’acabar, però sabia que això no seria fàcil. Però comença a no preocupar-me. Hauria d’haver-hi una hecatombe per no fer marca personal en IM (estic tantejant les 10h35’ i tinc de marca personal 10h51’). Entro en aquella zona de “recollida de cadàvers”. Molta, però molta gent ja es limita a caminar. Els que correm sense parar més que uns segons a algun avituallament som la minoria i això et fa passar gent contínuament. És un plus afegit que ajuda a no caminar i a distreure’t. En una prova d’aquestes característiques el “coco” és fonamental. Has de buscar distraccions, fer càlculs, posar punts intermitjos on tornar a revisar com et trobes i establir un nou objectiu de mínims…i en aquestes que ja em trobo acabant la tercera volta, la que jo dic que és la més difícil de totes, doncs la quarta es fa com sigui. Ara la lluita és contra les cames i és el coco el que les ha d’empènyer. El ritme s’apropa a 6’/km, una davallada que no esperava veure però per sort continuo veient molt fàcil l’objectiu de millorar marca en IM (cada un dels 4 que he fet, així ha estat). Hi ha moments, molt pocs, que el cap em proposa caminar una mica. NO! Em nego. Ara toca dividir els 10km en petits objectius. Apa, fins al següent avituallament i allà agafes un got d’aigua. Un cop allà, vinga, que en res surts de l’asfalt es corre més còmode. Ara arribem al gir…toca passar per sota la via i si aconsegueixes fer la pujada posterior sense caminar és que et queden piles….ho fas. Ara saps que quan facis la rotonda d’allà al fons només et queden poc més de 4km’s a descomptar. I poc a poc van caient els km’s…

Ara ja se que no caminaré en el que queda, també se que no faré les 3h45’ previstes . I veig que no faré marca en aquest sector (tinc 3h47’ de Vitòria) però no estaré gaire lluny i només queda preparar-se per entrar en meta amb la millor cara possible. I arriba el moment! Molta animació els km’s finals. Arribo a la rotonda final, desviament cap a la catifa de meta i busco a l’Ara. No vull entrar sense veure-la i fer-li un petó, que ella és la que pateix més en aquests dies d’IM. I per sort la trobo!. Una abraçada, un petó i una ullada al rellotge per veure que baixo còmodament de les 10h40’ i trotant cap a buscar la merescuda medalla de record (i una abraçada del gran speaker Alberto Montenegro :D)

RunMeta

C en 3h49’37”

Temps total 10h39’11”

A. Posición 1432 –  57,5%
B. Posición 883   – 35,5%
C. Posición 526   – 21,1%
Posición Final 679 – 27,3%

Responder

